Pengene passer ikke i regeringens udspil til sundhedsreform

Et kig i krystalkuglen: Pengene passer ikke! Hvad gør vi så?

Dialogen om de fremtidige sundhedsudgifter er et stort mudder, og det kræver et ambitiøst detektivarbejde at finde hoved og hale i, hvordan sundhedsudgifterne fremskrives, skriver sundhedsøkonomerne Jakob Kjellberg og Anna Kollerup Iversen i denne kronik, der har været bragt på Ugeskriftet.dk.

I Finansministeriets og DREAM-gruppens fremskrivninger af sundhedsudgifterne samles antagelser om, hvordan fremtidens sundhedsvæsen udvikler sig. Her kunne man få den idé, at fremskrivningerne ville give os et bud på det fremtidige behov for sundhedsydelser. Med frem mod 2025 tilpasses fremskrivningsmodellerne de midler, der er til rådighed – uden den store skelen til behovet for sundhedsydelser.

Se hele kronikken her … https://www.vive.dk/da/udgivelser/et-kig-i-krystalkuglen-pengene-passer-ikke-hvad-goer-vi-saa-12125/?utm_campaign=Betydning%20af%20klassest%C3%B8rrelse%20%7C%20Seminar%20om%20%C3%B8konomistyring%20%7C%20Stofmisbrug%20og%20arbejdsevne%20%7C%20Sundhedsudgifter%20i%20fremtiden&utm_medium=newsletter&utm_source=VIVEs